Så jobbar vi med marinor

 

För gästhamnsfunktionen har vi en modell där vi prioriterar enkelhet och personlig service för våra kunder.
 

Förbokningsbara platser med personlig service.
Det innebär att det alltid går att förboka platser i våra hamnar, via internet, telefon eller VHF. Under säsong har vi alltid personal i hamnarna mellan klockan 8 på morgonen och 21 på kvällen. Vi möter våra gäster på bryggorna eller i tenderbåt för att visa in till lämplig plats.
Vi informerar vid ankomst om faciliteter, service i närområdet mm. Det ska kännas som att checka in på ett hotell eller vandrarhem när man kommer till våra gästhamnar.

Utveckling av fasta båtplatser.
När det gäller de fasta säsongsplasterna jobbar vi med att försöka segmentera utbudet. Vi har idag önskemål om allt från billiga små platser för roddbåtar till stora fullt utrustade platser med el, vatten, internet och tillgång till WC och dusch. Vårt mål är att kunna erbjuda hela spannet av platstyper till våra kunder. Det är en utmaning eftersom de flesta hamnar vi idag tar över är i väldigt dåligt skick, men vi har långsiktiga planer på att möta de önskemål som finns och har kommit en bit på väg redan nu.

Levande marinor året runt.
Ett delvis nytt användningsområde för våra båtplatser är att fler och fler båtägare bor i båten i hemmahamnen under för- och eftersäsong. Detta innebär ett högre krav på servicenivå även för säsongsplatser, vilket gör att vi även måste kunna leva upp till de önskemålen. Det ser vi som positivt, eftersom det ger en mer levande marina även bland fastplastbryggorna. De kan annars kännas lite övergivna under säsongen i och med att de flesta kunder bara är där när man åker eller kommer hem med båten.